Kaj je trial?

Neposreden angleški prevod je “poskus, preskus, preizkušnja”.

V motorističnem pomenu  pa trial pomeni umetnost premagovanja ovir brez napak.

Zgodovina trial-a?

Začetek triala sega v daljno leto 1910, in sicer so bili začetki beleženi na Škotskem. Prvi proizvajalci trial motornih koles so bili Bultaco, Montesa in Ossa.

Tekmovalna oblika je poznana v svetu od konca šestdesetih let prejšnjega stoletja. Pionirji tega športa so Španci, ki so še danes poleg Angležev vodilni v svetu. Sprva so bila tekmovanja le v naravi, kasneje pa so se razvila tudi dvoranska tekmovanja.

Kaj je trial?

Trial je verjetno tehnično najzahtevnejša oblika motošporta. Ob opazovanju poklicnih tekmovalcev imamo občutek, da premagujejo nemogoče. Je šport, pri katerem je odločilnih veliko dejavnikov - sposobnost voznika, občutek za ravnotežje, nadzor hitrosti, vzdržljivosti in koncentracija. Potrebno je ogromno vaje, trenerji mladih tekmovalcev zelo pogosto uporabijo rek M. Ashtona: “It’s all about practice. Practice, practice, practice!”

Trial je najcenejša oblika motošporta! Ob redni uporabi je praktično edini strošek nekaj € za gorivo. Ostalih stroškov pravzaprav ni, celo pnevmatike se običajno menjajo le 1-krat letno.

Za koga je primeren trial?

Za vse!!!

Trial ni namenjen samo tekmovalcem, ampak velja za obvezen pripomoček vsem enduro, motokros in ostalim ljubiteljem motorjev. Ker se ob treningu triala neverjetno razvijajo koordinacijske sposobnosti in je kondicijsko zelo naporen, ga prakticirajo tudi drugi športniki. Med svetovno znanimi je bil eden najboljših smučarjev Herman Maier, večkratni svetovni prvak v MOTO GP-ju Kewin Schwanz, Mick Doohan, Loris Capirossi,… Lahko pa ga uporabljate enostavno za rekreacijo! Kljub temu, da nudi vožnja obilo užitkov in sprošča veliko mero adrenalina, je trial eden najvarnejših motošport. Primeren je za otroke od 2 leta starosti dalje, zgornja meja starosti je neomejena (obstaja tudi prvenstvo Oldtimerjev).

Kakšni so trial motocikli?

Posebnost motocikla je, da je brez sedeža. Na motociklu se vseskozi stoji. Vse je prirejeno, da je teža motocikla kar se da nizka. Teža 2T se giblje okoli 70 kg, 4T pa so okoli 5 kg težji. Imajo izredno stabilno ogrodje in nizko težišče za doseganje boljšega ravnotežja. Izredno mala je poraba goriva, okoli 1 l/uro vožnje. Tekmuje se pretežno z dvotaktnimi pogonskimi agregati, v zadnjem letu pa so v vzponu tudi štiritaktni. Ker motorji niso posebej obremenjeni, vzdržijo ob pravilni uporabi tudi več let brez posegov v motor.

Posebne so tudi pnevmatike, ki so izdelane iz izredno mehke zmesi. Tlak v pnevmatikah je okoli 0,3 bare zadaj oz. 0,45 bara spredaj. Odvisno od razmer na terenu.

Kakšna so trial pravila?

Tekmuje se v naravi, po točno označeni trasi (sekciji) ali pa v dvoranah po objektih, ki se zgradijo posebej v ta namen. Označen je začetek in konec sekcije. Tekmo sestavlja večje število sekcij, ponavadi med 7 in 15 ter 4-5 krogov. Pri rekreativni obliki lahko izberete med različnimi težavnostnimi stopnjami (bela, rumena, modra in rdeča steza). Napake se kaznujejo s kazenskimi točkami. Za napako se šteje vsak dotik tal z nogo, ki se kaznuje z 1 kazensko točko. Po tretji napaki se kazenske točke ne beležijo več, kar pomeni, da ima lahko tekmovalec maksimalno 3 kazenske točke, če prevozi sekcijo do cilja. V primeru padca, vožnje čez označeno progo ali izklopa motorja se tekmovalcu zabeleži 5 kazenskih točk, kar pomeni diskvalifikacija za to sekcijo. Tekmovalec nadaljuje tekmovanje na naslednji sekciji. Točke se na koncu vsake sekcije zabeležijo in na koncu seštejejo. Zmaga tekmovalec, ki ima najmanj napak po koncu vseh krogov. Na tekmovanjih najvišjega razreda se meri tudi čas, ki ga porabi tekmovalec na posamezni sekciji.